haaste

Kata haastoi listaamaan viisi hyvää ulkosuomalaisen suomeksi kirjoittamaa blogia, joissa on vähemmän kuin 200 jäsentä. Minä olen enemmän lukenut lapsettomuuteen ja kaksosiin liittyviä kirjoituksia mutta tässäpä muutama ulkosuomalaisblogi, joita olen seuraillut:

1. Näkymätön Lapsi Tuulin ja suomalais-ranskalaisen perheen elämää Englannissa

2. Destination Unknown Norjalaista näkökulmaa

3. Maailman Ihmeellisin Matka Sveitsissä kaksosten kanssa

4. Ex-Haikaranpelätin Tarinaa Tanskasta – tämä on tosin tauolla

5. Salamatkustaja Islannista på finsk. Voi olla, että täällä on enemmän kuin 200 jäsentä mutta laitan silti🙂

4 vastausta artikkeliin: haaste

  1. Tuuli kirjoitti:

    Minäkin olen kaivannut hyviä ulkosuomalaisten blogeja. Olen asunut ulkomailla jo niin pitkään, ettei itselläni ole paljon sanottavaa pelkästä ulkosuomalaisuudesta (kullttuurierot tulevat nykyisin mieleen lähinnä Suomenmatkoilla, kun Suomi tuntuu kaikkine kummallisuuksineen eksoottiselta). Mutta muiden ulkosuomalaisten blogeja on mukava lukea, erityisesti silloin, kun ne sivuavat jollakin muullakin tavalla omaa elämää.

  2. Mimmi kirjoitti:

    Tanska on pohjoismaana niin samanlainen ja kuitenkin niin erilainen kuin Suomi, että sitä jo unohtaa asuvansa ulkomailla… Pitäis kai joskus postata jokin matkailupläjäytys Kööpenhaminasta. Vaikka mikäs minä olen sitä kirjoittamaan – monet turistit ovat varmaan pyörineet enemmän mestoilla kuin minä. Mun elämä on jo pitemmän aikaa liikkunut keskustan ulkopuolella, aika pienissä piireissä🙂

  3. k kirjoitti:

    Tuuli, mitä kummallisuuksia Suomessa ulkosuomalaisen näkökulmasta on?

  4. Satu kirjoitti:

    Kiitoksia maininnasta! Sain saman haasteen toisaaltakin joten täytyy laittaa eteenpäin tässä kun tällä viikolla saa jossain vaiheessa aikaseksi. Nyt ulos aurinkoon, jos tuo pieni vaikka vihdoin torkahtaisi, on ihan väsynyt mutta nukkuminen ei innosta…🙂 Ja olipa tuossa muuten muutama uusi tuttavuus mikä pitää katsastaa seuraavien nokosten aikana.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

